Dental Expo en MedicPlek gaan samenwerken voor de aankomende Dental Expo beurs op 27, 28 en 29 oktober in de RAI Amsterdam. Dé vakbeurs voor de totale mondzorg en het innovatieve online platform MedicPlek kunnen hierdoor de beursbezoekers en exposanten gemakkelijker met elkaar verbinden.
“MedicPlek biedt de mogelijkheid om de deelnemers van Dental Expo en haar bezoekers met elkaar te verbinden. Dental Expo richt zicht op innovatie, kennis en netwerken en juist door MedicPlek kunnen we dit beter faciliteren voor onze gasten.” vertelt Suzanne Schneiders van beursorganisator Easyfairs. “In de eerste gesprekken met Guus Vreeswijk van MedicPlek werd al duidelijk dat het platform de connectie tussen de deelnemers en bezoekers kan versterken. Deze samenwerking zorgt voor de uitgelezen kans om uw netwerk binnen de dentale branche te vergroten en te onderhouden.”
Hoe ziet MedicPlek de samenwerking?
Guus Vreeswijk, directeur en eigenaar van MedicPlek: “Wij zijn blij met deze samenwerking. Onze missie is om de gehele zorg aan elkaar te verbinden, dit geldt dus ook via vakbeurzen. Doordat veel dentale zorgprofessionals al gewend zijn om met MedicPlek te werken, bieden wij een gebruiksvriendelijke communicatietool voor contact tussen de Dental Expo en haar bezoekers.
MedicPlek biedt een platform waar de bezoeker van Dental Expo, in aanloop naar de beurs en ook tijdens de beurs, op de hoogte gehouden wordt over de nieuwste updates van de beurs en branche. Als bezoeker kunt u lid worden van organisaties die op de MedicPlek community staan en kunt u gemakkelijk in contact komen met andere dentale zorgorganisaties. Ook alle beursinformatie zoals de agenda van de kennissessies, plattegrond, mededelingen en nog meer kan gemakkelijk met de mobiele app.”
Wat is MedicPlek voor de lezer die dit platform nog niet kent?
“MedicPlek is onder andere een communicatie- en documentatieplatform. Het doel is om alle communicatiestromen samen te brengen op één plek. Het is zorg breed beschikbaar voor zorgpraktijken, ketens, verenigingen en bedrijven. Wij willen met MedicPlek een platform zijn waar gebruikers op een veilige en gebruiksvriendelijke manier makkelijk informatie kunnen halen, kennis delen en samenwerken. Dit creëert overzicht, rust en duidelijkheid. Iets waar veel zorgorganisaties behoefte aan hebben.”
Maar kennen de meeste dentale zorgprofessionals jullie niet als DentalPlek?
“Ja, dat kan wel kloppen. DentalPlek is één van de zorg disciplines binnen MedicPlek. Wij zijn bijna vijf jaar geleden begonnen binnen de dentale branche en bouwen dit nu uit over de hele zorg. MedicPlek is de overkoepelde organisatie boven DentalPlek en met het MedicPlek community platform verbinden we echt alle zorgprofessionals met elkaar.” aldus Vreeswijk.
En wat is dan het grootste voordeel van de MedicPlek community voor de dentale branche?
“Tandheelkundige zorg van hoge kwaliteit leveren staat bij veel praktijken en bedrijven centraal in de dentale branche. MedicPlek helpt hierbij doordat u niet alleen kennis kunt delen en communiceren met directe collega’s, maar ook met externe collega’s (uit andere zorgtakken) en bedrijven.
Neem nu bijvoorbeeld iemand die dagelijks in een praktijk staat. Hij/ zij kan een kennisgroep starten met implantologen uit de regio, een case bespreken met een kindertandarts aan de andere kant van Nederland of wat afstemmen met de huisarts van een patiënt. Dit scheelt veel tijd en is zeer gemakkelijk.”
DentalPlek verzorgd een sessie in het kennisprogramma. Kunt u daar wat meer over vertellen?
“Vandaag de dag is het ontzettend belangrijk om betrokkenheid te creëren. Er is krapte op de arbeidsmarkt, waardoor betrokkenheid van medewerkers nog belangrijker wordt. In de trends zie je helaas dat nog geen 20% van de medewerkers zich betrokken voelt met waar zij werkzaam zijn.” legt Vreeswijk uit.
Hij vervolgt: “Daarnaast blijkt uit onderzoek dat betrokken medewerkers zorgen voor een minder hoog verloop, meer productiviteit en meer tevredenheid. Hierdoor wordt het werk leuker. Zonder feedback vanuit uw medewerkers kunt u niet verder met uw praktijk of organisatie. Het is dan ook belangrijk dat de kernwaarden van een bedrijf zijn afgestemd op de bedrijfscultuur en de (positieve) erkenning van de medewerkers. Daarom gaat onze sessie over de betrokkenheid van medewerkers en hoe u dit kunt vergroten. Met een aantal tips & tricks helpt DentalPlek om hier invulling aan te geven. Hierdoor voelen medewerkers zich meer tevreden, onderdeel van een team en gaan (weer) met plezier naar het werk.”